Droga krajowa nr 20 ma omijać Złocieniec oraz Rzęśnicę. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad ogłosiła przetarg na projekt i budowę trasy.
Obwodnica powstanie w ramach Programu budowy 100 obwodnic w woj. zachodniopomorskim. Zgodnie z wydaną w ubiegłym roku decyzją środowiskową ma mieć 7,8 km długości i ominąć Złocieniec od południa.
GDDKiA szuka dla tej inwestycji wykonawcy w trybie zaprojektuj i wybuduj. Oferty poznamy 19 lutego. Czas na realizację inwestycji wynosi 37 miesięcy.
Trasa omijająca Złocieniec będzie droga klasy GP. Rozpocznie się rondem przed miejscowością Rzęśnica, kawałek dalej przejdzie pod linia kolejową nr 210, a 600 m dalej wiaduktem przekroczy drogę powiatową do miejscowości Kosobudy. Kolejne dwa kilometry poprowadzą przez pola, a dalej przez las. Na przecięciu z ul. Żeromskiego powstać ma rondo. Kolejne tego typu skrzyżowanie zostało zaplanowane na przecięciu z ul. Mirosławiecką.
Na dalszym odcinku obwodnica wychodząc z obszaru leśnego zmieni przebieg na północno-wschodni, przejdzie wiaduktem nad ul. Piaskową i linią kolejową 410, następnie mostem przekroczy linię kolejową nr 210 i rzeką Wąsawą. Dale zostanie poprowadzona na zachód od wysypiska śmieci i włączy się w przebieg DK-20 w pobliżu istniejącej stacji paliw i skrzyżowania z drogą do Budowa (ul Czwartaków). Obwodnica zakończy się rondem.
Finał inwestycji spodziewany jest w 2029 roku. Od wtedy ruch tranzytowy będzie omijał Złocieniec. Obecnie DK-20 przechodzi przez centrum miejscowości i krzyżuje się z innymi drogami oraz przejściami dla pieszych. Dodatkowo ruch drogowy odbywa się bardzo blisko budynków przy ul. Dworcowej. Natomiast bezpośrednio przy przejeździe kolejowym w Złocieńcu znajdują się dwa skrzyżowania drogi krajowej pod bardzo ostrym kątem, co jest niekorzystne zarówno dla ruchu kołowego, jak i pieszego.
Obwodnica zostanie skomunikowana z ul. Piaskową, gdzie są zlokalizowane obiekty magazynowo-przemysłowe.
To jedna z dziewięciu obwodnic planowanych do realizacji w woj. zachodniopomorskim. Pierwsza z nich została niedawno oddana do ruchu 0 to obwodnica Gryfina. Kończy się budowa obwodnicy Szczecinka, a wykonawcy pracują już nad obwodnicą Szwecji (złożono już wniosek o wydanie decyzji ZRID), Rusinowa, Wałcza i Stargardu (dla wszystkich trzech trwa etap projektowy). Na etapie przetargu jest obwodnica Kołbaskowa, która będzie realizowana razem z II etapem obwodnicy Przecławia i Warzymic. Najmniej zaawansowane są przygotowania do budowy obwodnicy Cżłopy, gdzie trzeba ponownie uzyskać decyzję środowiskową – takie działanie wymusił wyrok sądu.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem
zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów
zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji
handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu
w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z
siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.